A family shopping cart divided into different supermarket bags, representing the split shopping method.
משה "מושיקו" כהן, מומחה צרכנות לציבור הדתי, חושף את האמת מאחורי שיטת הפיצול - האם שווה לקנות בכמה סופרים ביום אחד כדי לחסוך כסף? טיפים מעשיים וניתוח נתונים שיעזרו לכם לא להיות פראיירים.

אוי ואבוי, חברים! אתם יודעים מה הכי מעצבן אותי? כשעובדים עלינו בעיניים. הלכתי לסופר לקנות קוטג', ראיתי מבצע "שני קוטג'ים ב-12 שקל!" אמרתי שוס! לקחתי שניים, הגעתי לקופה – 14 שקל. שאלתי מה קרה, אמרו "המבצע רק לחברי מועדון". חברי מועדון? אני?! זה כמו להגיד לי לאכול חזיר ביום כיפור! (טוב, אולי קצת הגזמתי...).

אז התחלתי לחשוב, איך אנחנו, המשפחות ברוכות הילדים, יכולים לנצח את המערכת? איך לא להיות פראיירים של המבצעים המפוברקים והפרסומות המטעות? והגעתי למסקנה: שיטת הפיצול!

מה זה בעצם שיטת הפיצול?

במקום לעשות קנייה מרוכזת אחת בסופרמרקט הקבוע, אנחנו מפצלים את הקנייה לכמה סופרים שונים באותו יום, כל אחד עם היתרונות שלו. קצת מייגע, אני יודע, אבל לפעמים, אין ברירה. "לא בשמים היא", ואם אנחנו רוצים להאכיל את הילדים שלנו בלי לקחת משכנתא שנייה, צריך לעבוד קשה.

הבדיקה: כמה כסף אפשר לחסוך?

יצאתי לשטח. לקחתי את רשימת הקניות השבועית הממוצעת שלי (חלב, לחם, ביצים, ירקות, פירות, קוטג', גבינה צהובה, פסטה, עוף) והשוותי מחירים בין שלושה סופרים מוכרים: "יש חסד", "אושר עד" ו"שפע ברכה". בדקתי מחירים באתרים שלהם, וגם הלכתי פיזית לסניפים כדי לוודא.

התוצאות? חבל"ז! הנה טעימה קטנה:

  • חלב: ב"יש חסד" – 5.80 ש"ח, ב"אושר עד" – 5.20 ש"ח, ב"שפע ברכה" – 6.10 ש"ח.
  • ביצים (תבנית 30): ב"יש חסד" – 28 ש"ח, ב"אושר עד" – 24 ש"ח, ב"שפע ברכה" – 30 ש"ח.
  • קוטג': כבר סיפרתי לכם על המבצע המפוקפק, נכון? אבל ב"אושר עד" מצאתי קוטג' במחיר קבוע ונורמלי של 6 ש"ח.

בסופו של דבר, על רשימת הקניות שלי, יכולתי לחסוך בין 50 ל-80 ש"ח בשבוע אם הייתי קונה חלק מהמוצרים בסופר אחד וחלק בסופר אחר. 80 ש"ח בשבוע זה 320 ש"ח בחודש! כסף קטן? תנסו להגיד את זה לאישה שלי כשצריך לקנות חיתולים...

השורה התחתונה: שווה את המאמץ?

תלוי. אם אתם גרים ליד כמה סופרים שונים ויש לכם זמן, חד משמעית כן. אבל אם אתם צריכים לנסוע רחוק ולבזבז דלק, או שאתם עסוקים מדי, אולי זה פחות כדאי. תעשו את החשבון שלכם.

טיפים מעשיים לשיטת הפיצול:

1. תכינו רשימת קניות מפורטת: בלי זה, אתם סתם תסתובבו בסופר כמו עכברים במבוך.

2. תבדקו מחירים מראש: האתרים של הסופרים הם כלי מצוין, אבל אל תסמכו רק עליהם. לפעמים יש הבדלים בין המחיר באתר למחיר בסניף.

3. תתמקדו במוצרים שאתם קונים הרבה: אין טעם לנסוע במיוחד בשביל לחסוך שקל על מלפפון.

4. תנצלו מבצעים אמיתיים: יש מבצעים שהם באמת שווים. תבדקו טוב טוב את האותיות הקטנות ותוודאו שאתם לא משלמים יותר בסוף.

5. תזכרו שיש גם עלות זמן: הזמן שלכם שווה כסף. תחשבו אם החיסכון מצדיק את הזמן שאתם מבזבזים.

סיכום: לא להיות פראיירים!

שיטת הפיצול היא לא קסם, אבל היא דרך טובה לחסוך כסף. צריך לעבוד קצת, אבל בסוף זה משתלם. העיקר – לא לקנות בעיניים עצומות ולחשוב שאנחנו מקבלים את העסקה הכי טובה. תבדקו, תשוו, תתמקחו (בנימוס, כמובן) – ואל תהיו פראיירים! "מיגו דזכי לנפשיה זכי לכולי עלמא". אם תדאגו לעצמכם, תדאגו גם לאחרים.

שאלות נפוצות:

  • מה אם אין לי זמן ללכת לכמה סופרים? תנסו לעשות הזמנה אונליין מכמה סופרים שונים. זה יכול לחסוך זמן, אבל גם יכול להיות יותר יקר.
  • איך אני זוכר איפה קניתי מה? תעשו רשימה מסודרת של מה קניתם בכל סופר ותשמרו את החשבוניות.
  • זה לא בזבוז דלק לנסוע לכמה סופרים? נכון, זה יכול להיות. תנסו לתכנן את המסלול שלכם בצורה יעילה ותוודאו שאתם חוסכים יותר כסף מדלק.

נו, אז מה אתם אומרים? מוכנים לנסות את שיטת הפיצול?🤔

A hand holding a generic product next to a branded product in a supermarket aisle.
מושיקו כהן, מומחה צרכנות, חושף את האמת על מוצרים גנריים מול מותגיים. האם שווה לשלם יותר? טיפים לקניות חכמות למשפחה.

אוי ווי, כמה פעמים עמדתי מול המדף בסופר, בוהה בשני מוצרים שנראים בדיוק אותו דבר, רק שאחד עולה פי שניים! אתם יודעים על מה אני מדבר, נכון? קוטג' מול קוטג', טונה מול טונה, חיתולי תינוקות מול… טוב, הבנתם את הפואנטה.

הבעיה: כולם רוצים את הכסף שלנו

חבר'ה, האמת היא שאף אחד לא עושה לנו טובה. חברות המותגים מפוצצות כסף על פרסומות, מבצעים מפתים ועיצובים נוצצים – הכל כדי שנבחר דווקא בהן. אבל האם זה באמת שווה את זה? האם המוצר הממותג באמת יותר טוב מהגנרי? זאת השאלה שאני הולך לענות עליה היום, בעזרת כמה בדיקות שטח שעשיתי בעצמי.

הבדיקה: טועמים, בודקים, משווים

לקחתי כמה מוצרים בסיסיים שהמשפחה שלי צורכת באופן קבוע:

  • קוטג': קניתי קוטג' של מותג מוכר וקוטג' גנרי של רשת שיווק גדולה. טעמתי (וגם הילדים שלי היו שופטים), בדקתי את אחוזי השומן, את הרכיבים ואפילו את תאריך התפוגה.
  • טונה: אותו סיפור – טונה במים של מותג מוביל מול טונה גנרית. הפעם גם בדקתי את המשקל נטו אחרי סינון המים.
  • נייר טואלט: כאן כבר נכנסתי לעובי הקורה. בדקתי את כמות הגלילים בחבילה, את מספר הניירות בכל גליל, את רכות הנייר (כן, כן, בדקתי!) ואפילו את חוזק הגליל עצמו.
  • חיתולי תינוקות: טוב, את הבדיקה הזאת השארתי לאשתי. היא בדקה ספיגה, נוחות, רכות, וגם השוותה את המחיר פר חיתול. (הילדים כבר גדולים אבל בשבילכם הכל!)

התוצאות: מה גיליתי?

אז מה למדתי מכל הבדיקות האלה? הנה כמה תובנות:

  • קוטג': טעם כמעט זהה. באמת. ההבדל היה מינורי. אחוזי השומן היו זהים. השורה התחתונה: למה לשלם יותר?
  • טונה: כאן כבר היה יותר מעניין. הטונה הממותגת הייתה טיפה יותר טעימה (לטעמי), אבל המשקל נטו אחרי סינון המים היה נמוך יותר! כלומר, שילמתי יותר כסף על פחות טונה. שוס!
  • נייר טואלט: פה כבר יש הבדל מורגש באיכות. הנייר הממותג היה רך יותר וחזק יותר. אבל – וזה אבל גדול – המחיר פר גליל היה גבוה משמעותית. צריך לשאול את עצמנו: האם הנוחות הזאת שווה את ההפרש במחיר?
  • חיתולי תינוקות: אשתי אמרה חד וחלק: "בספיגה אין הבדל משמעותי. בנוחות יש קצת, אבל לא מצדיק את ההפרש במחיר".

השורה התחתונה: גנרי זה לא מילה גסה

חברים, בואו נדבר תכל'ס. ברוב המקרים, אין הבדל מהותי בין המוצרים הממותגים לגנריים. כן, לפעמים יש שיפור קטן באיכות, אבל הוא לא תמיד מצדיק את הפרש המחירים. תחשבו על זה: כל שקל שאתם חוסכים בקניות, יכול ללכת למשהו אחר – חוג לילדים, חופשה משפחתית, או אפילו סתם חיסכון לעתיד.

טיפים מעשיים: איך לקנות חכם?

1. אל תפחדו מהגנרי: תנסו, תבדקו, תטעמו. אם זה טעים, עושה את העבודה וזול יותר – למה לא?

2. תבדקו מחיר ליחידה: לפעמים מבצע נראה מפתה, אבל כשבודקים את המחיר ליחידה (למשל, מחיר פר גליל נייר טואלט), מגלים שהמבצע לא כזה שווה.

3. תקראו את האותיות הקטנות: שימו לב למשקל נטו, לרכיבים, לתאריך תפוגה. לפעמים החברות משחקות עם המספרים כדי לגרום לנו לחשוב שאנחנו מקבלים יותר.

4. תשאלו חברים: תתייעצו עם חברים, משפחה, שכנים. תשמעו מה הניסיון שלהם עם מוצרים גנריים שונים.

5. תזכרו: לא בשמים היא: קניות חכמות זה לא מדע טילים. זה פשוט להיות צרכנים מודעים ולעשות בחירות מושכלות.

סיכום: צרכנות נבונה זה מצווה

חברים יקרים, בסופו של דבר, המטרה שלנו היא לא לבזבז כסף סתם. אנחנו רוצים לתת למשפחה שלנו את הטוב ביותר, אבל לא חייבים לשלם על זה הון תועפות. תזכרו: "מיגו דזכי לנפשיה, זכי נמי לחבריה" – אם אני דואג לעצמי, אני יכול לדאוג גם לאחרים. אז בואו נהיה צרכנים חכמים, נחסוך כסף ונתרום לעולם טוב יותר.

😊

שאלות נפוצות:

  • האם כל המוצרים הגנריים זהים באיכותם?

לא. יש מוצרים גנריים שהם מצוינים ויש כאלה שפחות. צריך לבדוק ולנסות.

  • איך אני יודע איזה מוצר גנרי לקנות?

תקראו ביקורות באינטרנט, תתייעצו עם חברים, ותעשו ניסוי וטעייה בעצמכם.

  • האם כדאי לקנות רק מוצרים גנריים?

לא בהכרח. לפעמים יש מותגים שמצדיקים את המחיר שלהם, אבל צריך לבדוק כל מקרה לגופו.

  • מה עם מוצרי תינוקות?

תמיד כדאי לבדוק באופן ספציפי - במיוחד מוצרים שבאים במגע ישיר עם התינוק, לפעמים שווה להשקיע קצת יותר.

  • האם כדאי לקנות מוצרים אורגניים?

תלוי בכם ובסדר העדיפויות שלכם. מוצרים אורגניים בדרך כלל יקרים יותר, אבל הם יכולים להיות בריאים יותר.

לסיום, תחשבו על זה: כמה כסף הייתם יכולים לחסוך בשנה אם הייתם קונים רק מוצרים גנריים איפה שאפשר? 😉

A confused shopper standing in front of a grocery shelf, surrounded by promotional signs and discounted products.
מושיקו כהן, מומחה צרכנות לציבור הדתי, חושף את האמת מאחורי המבצעים בסופר ומלמד איך לחסוך כסף באמצעות השוואת מחיר ליחידת משקל.

וואו, כמה שזה יקר!

זוכרים את הפעם האחרונה שעמדתם מול מדף הקורנפלקס בסופר, מבולבלים מרוב המבצעים והגדלים? אני כן. הלכתי לקנות קורנפלקס לילדים, ובמקום לצאת עם חיוך, יצאתי עם כאב ראש. 🤯 חבילה אחת הייתה "במבצע", השנייה "משתלמת יותר", והשלישית בכלל הייתה עם ציור של איזה גיבור על. בקיצור, בלגן שלם! ואז הבנתי – חייבים לעשות סדר בבלאגן הזה, וללמד את הציבור איך לא ליפול בפח.

### הבעיה: מבצעים שמסנוורים

בואו נודה על האמת, אנחנו אוהבים מבצעים. "קנה שניים וקבל אחד חינם", "30% הנחה", "המחיר הכי זול בעיר!" – מי לא אוהב לשמוע את זה? אבל האמת היא, שהרבה פעמים המבצעים האלה הם כמו כיפה אדומה – נראים טובים, אבל בסוף הזאב טורף אותנו. 🐺

למה? כי אנחנו מתרכזים במבצע עצמו, ולא במה אנחנו באמת משלמים על המוצר. ואז אנחנו קונים יותר ממה שאנחנו צריכים, או קונים מוצר יקר יותר רק בגלל שהוא "במבצע".

### יוצאים לשטח: מבצעים של פירות וירקות

הפעם החלטתי לבדוק את הנושא לעומק, והלכתי לעשות סקר שוק בין כמה סופרים בשכונה. התמקדתי בפירות וירקות, כי שם המשחק הכי מלוכלך. תפוחים, עגבניות, מלפפונים – הכל נראה אותו דבר, אבל המחירים משתנים כמו מזג האוויר.

בסופר אחד, ראיתי תפוחים במחיר של 8 שקלים לקילו. בסופר השני, אותו סוג של תפוחים נמכר ב-10 שקלים לקילו, אבל "במבצע" – 2 קילו ב-18 שקלים. לכאורה, המבצע משתלם, נכון? אבל רגע, בואו נעשה חשבון פשוט:

* סופר 1: 8 שקלים לקילו

* סופר 2 (במבצע): 18 שקלים ל-2 קילו, שזה 9 שקלים לקילו.

הופ! המבצע בכלל לא משתלם. אנחנו משלמים שקל יותר לקילו! 🤯

והדוגמאות האלה קיימות בכל מקום. עגבניות שרי, מלפפונים, פלפלים – הכל משחק. ולפעמים ההבדלים כל כך קטנים, שאנחנו בכלל לא שמים לב. אבל כשמדובר בקניות שבועיות למשפחה, ההבדלים האלה מצטברים לסכומים רציניים.

### השורה התחתונה: האם זה שווה את הכסף?

אז מה עושים? איך לא נופלים בפח של המבצעים? התשובה היא פשוטה: תמיד תבדקו את המחיר ליחידת משקל.

רוב הסופרים היום מציינים את המחיר ליחידת משקל (קילו, גרם, ליטר) ליד המוצר. אם לא, תעשו את החשבון בעצמכם. זה לוקח שנייה, וזה יכול לחסוך לכם הרבה כסף.

לדוגמה, אם אתם קונים גבינה צהובה, אל תסתכלו רק על המחיר של האריזה. תסתכלו על המחיר לקילו. יכול להיות שאריזה קטנה יותר תהיה זולה יותר לקילו, למרות שהיא נראית פחות משתלמת.

### טיפים מעשיים: איך לקנות חכם

1. תכינו רשימה מראש: לפני שאתם יוצאים לסופר, תכינו רשימה של המוצרים שאתם צריכים. זה יעזור לכם להימנע מקניות מיותרות.

2. תבדקו מחירים בכמה סופרים: אל תקנו תמיד באותו סופר. תבדקו מחירים בכמה מקומות שונים, ותראו איפה הכי משתלם.

3. תתעלמו מהפרסומות: הפרסומות נועדו לגרום לכם לקנות יותר ממה שאתם צריכים. תתעלמו מהם, ותתרכזו במה שאתם באמת צריכים.

4. תקראו את האותיות הקטנות: לפעמים המבצעים מסתירים תנאים מיוחדים, כמו "קנה שניים וקבל אחד חינם רק אם אתה חבר מועדון". תקראו את האותיות הקטנות, ותוודאו שאתם מבינים את התנאים.

5. תעשו חשבון: לפני שאתם קונים, תעשו חשבון פשוט ותראו אם המבצע באמת משתלם. אל תתביישו להשתמש במחשבון בטלפון.

6. תקנו בכמויות גדולות רק אם אתם באמת צריכים: לקנות אריזה גדולה יותר זה לא תמיד משתלם. אם אתם לא הולכים להשתמש בכל הכמות, אתם סתם תזרקו כסף לפח.

7. תשוו מחירים ליחידת משקל: זה הטיפ הכי חשוב. תמיד תבדקו את המחיר ליחידת משקל, ותקנו את המוצר הכי זול לקילו/גרם/ליטר.

### סיכום: לא להיות פראיירים

אז בפעם הבאה שאתם עומדים מול מדף הקורנפלקס (או כל מוצר אחר), תזכרו את מה שלמדנו היום. אל תתפתו למבצעים מפתים, תבדקו את המחיר ליחידת משקל, ותקנו חכם. ככה תוכלו לחסוך הרבה כסף, וגם להרגיש יותר טוב עם עצמכם.

שורה תחתונה: אל תהיו פראיירים. תבדקו את המחיר ליחידת משקל, ותקנו חכם. ככה תוכלו לחסוך הרבה כסף, וגם להרגיש יותר טוב עם עצמכם. 👍

ומי יודע, אולי בזכות החיסכון הזה תוכלו סוף סוף להגשים את החלום ולטוס לחופשה משפחתית חבל"ז! ✈️

### שאלות נפוצות

* מה עושים אם אין מחיר ליחידת משקל על המוצר?

תשאלו את אחד העובדים בסופר, או שתעשו את החישוב בעצמכם. זה לא בשמים היא.

* האם כדאי לקנות מוצרים בתפזורת?

תלוי. אם אתם משתמשים בהרבה מהמוצר הזה, אז כן. אבל אם לא, עדיף לקנות אריזה קטנה יותר, גם אם היא עולה קצת יותר לקילו.

* האם כדאי לקנות מוצרים של מותגים פרטיים?

לפעמים כן. הרבה פעמים המותגים הפרטיים זולים יותר מהמותגים המוכרים, והאיכות שלהם לא פחות טובה.

* איך אפשר לחסוך בקניות באינטרנט?

תשוו מחירים בכמה אתרים שונים, ותחפשו קופונים. לפעמים אפשר למצוא דילים שווים במיוחד באינטרנט.

אז יאללה, צאו לקניות חכמות! 😉

Man looking suspiciously at a coupon in a supermarket
מושיקו כהן, מומחה צרכנות לציבור הדתי, חושף את האמת מאחורי הקופונים הדיגיטליים הנסתרים ומלמד איך לא להיות פראייר בקניות.

וואו וואו וואו! חברים, אתם לא תאמינו מה קרה לי אתמול. הלכתי לסופר לקנות חלב, כן? חלב! דבר בסיסי. ראיתי מבצע - "קנה 2, קבל את השלישי ב-50% הנחה!". אמרתי לעצמי, "יא, איזה שוס! מציאה!". בסוף, אחרי שחישבתי, גיליתי שאם הייתי קונה כל בקבוק בנפרד במבצע אחר, הייתי חוסך עוד שני שקלים! שני שקלים! על חלב! 🤯

אז הבנתי, חברים, אנחנו חיים בעידן של פייק-מבצעים. פרסומות מפוצצות, מחירים שנראים כאילו יצאו מסרט מצויר, אבל בסוף - אנחנו משלמים יותר. אבל לא עוד! אני כאן כדי לחשוף את האמת מאחורי הקופונים הדיגיטליים הנסתרים, ואני מבטיח לכם, אחרי שתקראו את זה, לא תהיו פראיירים יותר.

הבעיה: מבצעים זה לחלשים?

כולנו אוהבים מבצעים. מי לא? אבל האמת היא, שהרבה פעמים המבצעים האלה נועדו לגרום לנו לקנות יותר ממה שאנחנו צריכים, או לקנות דברים שאנחנו בכלל לא צריכים. קופונים דיגיטליים יכולים להיות אחלה, אבל הם גם יכולים להיות מלכודת דבש. "לא בשמים היא" – צריך לבדוק טוב טוב לפני שקופצים על כל דיל.

הבדיקה: המספרים לא משקרים

אז מה עשיתי? התחלתי לחקור. בדקתי כמה רשתות שיווק, בדקתי את האפליקציות שלהן, בדקתי את אתרי האינטרנט שלהן, והנה מה שמצאתי:

* הנחות "בלעדיות" לחברי מועדון: הרבה פעמים, ההנחה "הבלעדית" הזו היא בדיוק המחיר הרגיל במקום אחר. בדקתי את זה בעצמי, הלכתי לסניף אחר של אותה רשת, והמחיר היה זהה, בלי להיות חבר מועדון בכלל!

* קופונים "מותנים": קופון שמקנה הנחה רק אם קונים מוצרים נוספים בסכום מסוים. בדקתי את הכדאיות, וגיליתי שלפעמים עדיף לקנות את המוצר המקורי במחיר מלא, מאשר לקנות עוד דברים שאני לא צריך רק בשביל לקבל את ההנחה. מיגו דזכי לנפשיה – אם כבר קניתי, לפחות אקנה מה שאני צריך!

* מבצעי "כמות": כמו עם החלב שסיפרתי לכם בהתחלה. קונים יותר, משלמים יותר. לפעמים עדיף לקנות רק מה שצריך, ולא להתפתות לכמויות גדולות שסתם יתקלקלו.

הניתוח: שווה או לא שווה? זאת השאלה!

השורה התחתונה היא כזו: לא כל קופון הוא באמת קופון. צריך לבדוק טוב טוב, להשוות מחירים, ולחשב את הכדאיות. אל תתביישו להשתמש במחשבון בטלפון, או אפילו בעט ונייר. הכסף שלכם חשוב, ואתם לא צריכים לבזבז אותו על מבצעים מפוקפקים.

טיפים מעשיים: איך לא ליפול בפח

1. הורידו אפליקציות של רשתות שיווק, אבל...: שימו לב להתראות! הן מנסות לפתות אותנו כל הזמן עם "מבצעים מטורפים".

2. השוו מחירים: אל תסתפקו במחיר שאתם רואים בסופר. בדקו באינטרנט, באפליקציות אחרות, ותראו אם יש מקום זול יותר.

3. תכננו מראש: הכינו רשימת קניות לפני שאתם יוצאים לסופר. זה יעזור לכם להימנע מקנייה אימפולסיבית של דברים שאתם לא צריכים.

4. בדקו את תוקף הקופון: הרבה קופונים תקפים לזמן קצר, אז שימו לב שלא תפספסו את התאריך האחרון.

5. אל תתביישו להתמקח: כן, גם בסופר! אם אתם רואים שהמוצר קרוב לתאריך התפוגה שלו, תנסו לבקש הנחה. מה יש לכם להפסיד?

שורה תחתונה: קונים חכם, חיים טוב 🤓

קופונים דיגיטליים יכולים להיות כלי מצוין לחיסכון, אבל רק אם משתמשים בהם בחוכמה. אל תתפתו לכל מבצע, בדקו את הכדאיות, והשוו מחירים. תזכרו, הכסף שלכם חשוב, ואתם לא צריכים לבזבז אותו על דברים שאתם לא צריכים. תהיו צרכנים נבונים, ואני מבטיח לכם שתראו את זה בחשבון הבנק שלכם. חבל"ז!

שאלות נפוצות:

* "אני לא מבין כלום בקופונים דיגיטליים, זה מסובך מדי בשבילי..." - אל תדאג! זה לא מסובך כמו שזה נראה. פשוט תתחילו בקטן, תורידו אפליקציה אחת של רשת שיווק שאתם אוהבים, ותתחילו להתנסות. תראו איך זה עובד, ותלמדו תוך כדי תנועה.

* "אין לי זמן להשוות מחירים, אני עסוק מדי..." - אני מבין אותך, החיים שלנו עמוסים. אבל תחשוב על זה ככה: כל דקה שאתה משקיע בהשוואת מחירים יכולה לחסוך לך הרבה כסף בטווח הארוך. תנסה להקדיש לזה כמה דקות בשבוע, ותראה את ההבדל.

* "אני מפחד שאתמכר לקניות אם אתחיל להשתמש בקופונים..." - זה נכון, יש סכנה בהתמכרות לקניות. אבל אם תהיה מודע לסכנה הזו, ותקבע לעצמך גבולות ברורים, תוכל להימנע מזה. תזכור, קניות צריכות להיות אמצעי, לא מטרה.

* איזה קופונים הכי משתלמים? - קופונים שמקנים אחוז הנחה על קנייה כוללת (לדוגמה, 10% הנחה על כל הקנייה מעל 200 ש"ח) יכולים להיות מאוד משתלמים, במיוחד אם אתם קונים הרבה מוצרים. בנוסף, קופונים על מוצרים שאתם צורכים באופן קבוע (כמו חלב, לחם, ביצים) יכולים לחסוך לכם הרבה כסף בטווח הארוך.

אז חברים, מה אתם אומרים? מוכנים לצאת למסע צרכני חכם יותר? שתפו אותי בתגובות!

A shopping list with a pen and a smiling face emoji next to it.
מושיקו כהן חושף את הסוד לחיסכון שבועי בקניות: שיטת "הרשימה האוטומטית". קנו חכם, חסכו כסף, והימנעו מבזבוזים מיותרים! טיפים מעשיים וקלים ליישום.

וואו, חברים, וואו! אתם לא תאמינו מה קרה לי בשבוע שעבר. נכנסתי לסופר, רעב כמו אחרי צום גדליה, והעיניים שלי התחילו לעשות סיבובים על המדפים. פתאום אני קולט את עצמי עם עגלה מפוצצת בדברים שאני לא צריך. לא, חכו, אני כן צריך... אבל במחירים האלה? חבל"ז! הבנתי שאני חייב לעשות עם זה משהו, ומהר.

אז ישבתי וחשבתי: איך אפשר לקנות חכם, בלי לפשוט רגל, ובלי להפוך את הקניות למבצע צבאי מורכב? התשובה, חברים, טמונה ב"רשימה האוטומטית".

הבעיה? פרסומות, מבצעים... ומוח חלש.

בואו נודה בזה, אנחנו פראיירים. הסופרים משחקים לנו על הרגשות, על העצלנות, על החשק למשהו מתוק אחרי יום ארוך בישיבה. הם יודעים בדיוק איפה לגעת כדי שנשים בעגלה דברים שלא תכננו. "מבצע! קנה 2 וקבל את השלישי ב-50%!". שוס, נכון? אבל רגע, באמת היית צריך 3 קופסאות של קורנפלקס?

הפתרון? רשימה אוטומטית!

מה זה אומר? זה אומר להכין מראש רשימה קבועה של מוצרים שאתם קונים כל שבוע. כן, כן, אותם מוצרים. חלב, לחם, ביצים, ירקות בסיסיים, נייר טואלט, וכל השאר. זו לא רשימת מכולת לארוחת חג, זו רשימה של הצרכים השבועיים שלכם.

איך עושים את זה? נתונים, חברים, נתונים!

במשך שבועיים-שלושה, תרשמו בדיוק מה אתם קונים בסופר. לא בערך, לא "משהו לארוחת ערב". בדיוק. כמה לחם, כמה חלב, כמה עגבניות. בסוף השבועיים האלה, תסתכלו על הרשימות ותראו מה חוזר על עצמו. אלה המוצרים שלכם לרשימה האוטומטית.

השורה התחתונה: כסף, כסף, כסף!

תאמינו לי, הלכתי לבדוק בעצמי. לקחתי שתי עגלות בסופר. עגלה אחת מילאתי בלי רשימה, רק לפי מה ש"בא לי". בעגלה השנייה שמתי רק את המוצרים מהרשימה האוטומטית שלי. ניחשתם נכון? העגלה ה"ספונטנית" עלתה לי כמעט כפול! וזה בלי לדבר על הבזבוז של מוצרים שפג תוקף שלהם במקרר.

טיפים מעשיים? יאללה, לעבודה!

1. רשימה מודפסת: תדפיסו את הרשימה! כן, כמו פעם. אל תסמכו על הטלפון. כשאתם רואים את הרשימה מול העיניים, אתם ממוקדים מטרה.

2. סדר קבוע: תלכו בסופר באותו סדר כל פעם. ככה תמנעו מלעבור במחלקות שמפתות אתכם לבזבז.

3. לא רעבים: אל תלכו לסופר רעבים! הלכה ידועה.

4. תקציב מוגדר: לפני שאתם יוצאים, תקבעו לעצמכם תקציב. ואל תחרוג ממנו!

5. השוואת מחירים: לא בשמים היא. תבדקו מחירים בין סופרים שונים. לפעמים יש הבדלים משמעותיים.

6. תתפנקו, אבל במידה: הרשימה האוטומטית לא אומרת שאסור לקנות דברים אחרים. אבל לפני שאתם זורקים משהו לעגלה, תשאלו את עצמכם: "אני באמת צריך את זה?".

סיכום: להיות דוס חכם זה לא בושה!

חברים, להיות צרכן נבון זה לא פחות חשוב מלדעת הלכות שבת. זה לשמור על הכסף שלכם, על המשפחה שלכם, ועל השפיות שלכם. אז תכינו רשימה אוטומטית, תעקבו אחריה, ותראו איך הכסף מתחיל להישאר בכיס. השורה התחתונה? רשימה אוטומטית = חיסכון אוטומטי. מיגו דזכי לנפשיה זכי לכולהו.

שאלות נפוצות:

מה עושים אם יש מבצע ממש שווה על מוצר שאני לא קונה קבוע? תשאלו את עצמכם אם אתם באמת* צריכים את זה. אם כן, תקנו. אבל בזהירות!

* הרשימה האוטומטית לא הופכת את הקניות למשעממות? אפשר לגוון! פעם בשבועיים תוסיפו משהו מפנק לרשימה.

* איך אני יודע איפה הכי זול לקנות? תעשו סקר שוק. תבדקו מחירים בסופרים שונים, ברשת ובחנויות השכונתיות.

אז קדימה, חברים, לכו תכינו רשימה!

תתי-קטגוריות